This page is hosted for free by zzz.com.ua, if you are owner of this page, you can remove this message and gain access to many additional features by upgrading your hosting to PRO or VIP for just 32.50 UAH.
Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

Чому сучасних дітей так часто водять до логопеда?

Сучасні діти починають говорити набагато пізніше, ніж покоління попередників, а близько 70% дошкільнят мають порушення мовлення.

За нормами 1950-х років дитина повинна була до року говорити близько десяти слів, а до півтора — будувати фрази. Приблизно теж ми чуємо від своїх батьків, які часто вказують, що в їх час в цьому віці хлопці добре розмовляли, а їхні онуки — немає. У порівнянні з такими вимогами, діагноз затримки мовного розвитку можна ставити чи не всім дітям.

Якщо десять років тому в спеціальній допомоги потребувало близько 7-8% дітей дошкільного віку, то в 2018 навчальному році ця цифра зросла до 23% (тобто кожна четверта або п’ята дитина).

Незважаючи на те, що частково зростання статистики можна пояснити поліпшенням якості діагностики, фахівці визнають, що проблемних дітей, дійсно, стає більше.

Збільшилося і число малюків, які народжуються з неврологічними порушеннями, що також дає про себе знати в розвитку мови. Адже її формування тісно пов’язане зі сприйняттям навколишнього світу.

Отже, серед основних причин поширення проблеми затримки
мови, фахівці називають наступні:

  1. ПРОБЛЕМА: збільшення кількості мультфільмів і захоплення зайнятості дорослих і менше розмов з дітьми, залучення їх в діалог.

    Найчастіше, мова персонажів в мультфільмах, може сприйматися малюком як шум, який доповнює картинку без виділення окремих слів і сенсу. Мова і розуміння світу у дітей формуються через постійне «омовлення».

    РІШЕННЯ: можна, наприклад, коли ми за обідом вимовляти: «Зараз ми беремо виделку, наколює шматочок, тепер наливаємо воду».

    ЩО ВИРІШУЄМО: таким чином, у малюка буде формуватися розуміння, що схожі один на одний предмети позначаються одним і тим же словом, а далі він зможе використовувати це слово в своєму словниковому запасі.

  2. ПРОБЛЕМА: порушення мови тісно пов’язані з проблемами розуміння, але при цьому сучасним дітям доводиться омислювати величезні обсяги інформації. Часто проблеми з читанням йдуть від неправильних мовних навичок. У спробах навчити читати, батьки іноді роблять помилку, пояснюючи дитині читання по буквах. Через це часто виникають проблеми з розумінням прочитаного, технікою читання і грамотністю. Або навчання алфавітом за допомогою іграшкових гаджетів — дитина може запам’ятати не звук «л», а букву «ел».

    РІШЕННЯ: навчання в форматі гри; наприклад, по дорозі куди-небудь або в поїздці, називаємо дитині слова, виділяючи голосом перший голосний звук на початку, і просимо його повторити. Потім починаємо змінювати звук, щоб вийшло зовсім інше слово: наприклад, «рак» і «лак».

    Разом згадуємо слова, що починаються на один і той же звук, потім повторюємо теж з зі звуком на кінці слова, потім — в середині.

    ЩО ВИРІШУЄМО: поступово у дитини сформується розуміння звукового образу і навчання складовому читанню буде проходити простіше.

Оставить комментарий

Лічильник відвідувань
Создание сайтов